Nova edició de la sortida bianual de BTT familiar a la zona del Pallars Sobirà (Rialp)
Dissabte 21 de setembre, trobada com és habitual, a la tarda, per tal d’acomodar-se, aquesta vegada, com a novetat, a la mateixa localitat de Rialp, concretament a l’Hotel Victor (que ens va fer molt bons tractes). En total, un grup de 11 “beteteros” de Capellades i 12 acompanyants, per un total de 23 persones. Durant la tarda, visita a la propera població de Sort, on vam comprar loteria (una vegada més, tampoc va tocar). Sopar d’exquisit menú al mateix Hotel Victor i després d’unes quantes copes (no masses) a dormir que l’endemà havíem de matinar.
Diumenge 22 de setembre ens llevem molt d’hora, petit “tentenpie” a base de magdalenes, cafè i amb els cotxes cap al punt de sortida a Esterri d’Àneu. Una baixa d’última hora, el Mon, que durant la nit es va trobar indisposat, finalment ocasiona que a la sortida només fórem 10 bicis. Estem de sort, el dia es presenta sense un núvol i fresquet (0 graus a Esterri d’Àneu), perfecte per a la pràctica del BTT.
La sortida en BTT només consistia en una “petita” pujada des d’Esterri d’Àneu (1000 metres), fins a l’estany de la Gola (2.250 metres), és a dir, un desnivell total acumulat d’uns 1.300 metres.
Pujada sense cap mena de problema, apart dels que comporta l’acumulació sobtada de desnivell del terreny. Primer, un petit tram d’asfalt i després, bàsicament per pista en no gaire bon estat, encara que prou correcte per a la pràctica del BTT.
ITINERARI SEGUIT: Esterri d’Aneu (1000 metres), Unarre (1200 metres) Cerbi (1.420 metres) – Pla de Sartari (1.950 m) – Estany de la Gola (2.250 m). Temps pujada fins a l’estany, d’unes 3 hores. Baixada 1 hora aproximada, pel mateix camí, tret d’una variant per corriols molt i molt entretinguts des de Cervi fins a Unarre. Menció especial, apart de l’important desnivell acumulat de la pujada, de l’últim tram (200 metres de desnivell), que com estava previst, vam fer a peu, alguns amb la bicicleta al costat (per tal de baixar després, “trialejant”) i d’altres que van deixar-la “abandonada”, al principi de la pujada. Vistes impressionants durant tota la ruta, especialment a dalt de l’Estany de la Gola, on vam fer un entrepà, tres valents es van banyar (Xato, Joan Garcia i Jordi Martí) i vam tenir un emocionant record per al nostre company (q.e.p.d.) en Jordi Vidal.
Participants en la ruta BTT: Bet (molt bé per l’única fèmina del grup!!), Joan Pérez, Toni Vidal, Joan Garcia, Xato, Jordi Martí, Joan Pinyol, Burbu, Oscar Luna i Àngel Llorens.
En resum, una gran sortida de BTT (sense cap caiguda ni incidents mecànics d’importància), amb final a peu i bany amb sorpresa a l’Estany de la Gola, en un dia de sol magnífic. Mentrestant, les senyores, nens i acompanyants, fins i tot van collir alguns bolets a la propera estació d’esquí de Port-Ainé.
Final de l’estada amb el ja habitual dinar a la Taverna del Castell de Rialp i tornada cap a Capellades, en un cap de setmana que podem considerar com a rodó. Fins d’aquí dos anys.
Esperem que s’animi més gent que ja en tenim una altra de preparada!!