Capelladins, socis de AEMKP i amics de l’esport, salutacions desde Allentown PA als EEUU.
Aquesta preten esser una breu crònica de l’experiėncia de la 33 edicio de la Cicloturista desde Filadelfia, PA fins Ocean City NJ contra la Esclerosi Multiple popularment coneguda com la MS150 City to Shore.
Tingue lloc aquest passat dissabte i diumenge 28-29 de Setembre i es fa amb varies modalitats:
Opcio 1: 100 milles = 160 Km un dia
Opcio 2: 75 milles el dissabte + 75 milles de tornada el diumenge
Opcio 3: 50, 25 I 40 milles el dissabte nomes.
Aquest era el segon any que hi participava però el primer per molts dels membres del meu equip amb lo qual no vàrem voler estirar mes el braç que la màniga i per raons de responsabilitats familiars i d’horaris ens decidirem a fer la Opciò 2 pero nomes el dissabte en total acabaren essent 85 milles = 136 Km. El perfil es bàsicament pla doncs tant sols hi ha un desnivell de 100m desde la sortida fins al final pero la realitzaciò de que una milla es bastant més que un Km esdevé palesa acompanyat del augment proporcional de la sensibilitat del entrecuix amb la distancia coberta.
Quatre membres del nostre equip venien de la zona central del estat de Pennsylvania a unes 4 hores de cotxe de casa meva. Els vaig convidar a dinar vàrem fer una mica de piscolabis amb torrades de pa amb tomàquet i formatge (en aquest cul de mòn ens manca el fuet, la secallona xoriço i pernil) però el pa amb tomàquet i all sempre fa bon paper com ambaixador.
Desprès paella i flan (recepta de l’àvia) i amb el pap ple ens encaminavem cap el hotel a fer nit. Tot i que la sortida es només a dues hores de casa l’any anterior ens vàrem pasar 2 hores per entrar amb el cotxe al pàrking habilitat. El Hotel eestava localitzat a 7 Km de la sortida a unes 2 hores en cotxe desde casa. Ll’endema de bon mati i a les fosques comencavem a pedalar els 7Km fins a la linea de sortida.
L’objectiu bàsic d’aquesta popular cicloturista es recollir diners en la lluita contra la esclerosi múltiple en total el objectiu assolit fou de $5.6 milions consumant aquesta edicio el rècord en recaptació amb una mitjana de $800 per ciclista. Un esdeveniment d’aquestes caracteristiques seria impossible sense la colaboracio de més de 1500 voluntaris que distribuiren 49,950 litres d’aigua, 10,000 plàtans, 12,000 taronges, 1,000 Kg de la popular i altament energética crema de cacahuet , 20,000 sobrets de M&M i unes 40,000 barretes energètiques. 10 unitats mobils d’assistencia tècnica reparació de bicicletes i unes 200 ambulàncies.
El dia era clar, la temperatura ideal uns 18 graus començavem a pedalar a les 7AM I creuavem la linia de arrivada a les 13 h. Les estacions d’avituallament eren a cada 24 Km I en total varem parar al voltant de 1.5 hores entre dinar, descansos i la parada obligada per punxada d’un servidor al Km 86. Miraculosament l’assitencia tècnica arribava just quant era hora d’inflar la roda cosa que fou ideal doncs s’havien de tensar alguns radis.
Ens posem de marxa i sant tornem-hi ja nomes queden 50 Km, ara si que no em puc despenjar del grup si mes no per supervivència doncs no tinc càmara de recanvi si torno a punxar. Conforme ens acostem a Ocean City el vent comenca a bufar de cara …. Busco al company que fa mes bulto i a “xupar roda” .
A aquestes alçades gemegar no es una opciò… menys quant veus el testimoni viu de tanta gent que pateix d’aquesta malaltia al peu de carretera animant-te i agraint-te la teva participació. Entre esbufecs, entrecuix altament sensibilitzat i els ànims del públic arribem a Ocean City, cansats i satisfets d’haver tingut l’oportunitat de contribuïr a fer aquest mòn una mica mes solidari.
Ja estem apuntats per l’edicio del any vinent a “BIKE MS150”.